氷室京介の歌の技術がすごい。上に伸びる裏声のビブラートがすごい、なかなかできない。


BOØWYというバンドのボーカル


■氷室京介

氷室京介は、BOØWYというバンドのボーカルで って 誰もが知ってると思いますが、氷室京介が群馬から出てきて 東京で歌手生活をプロでやってて なかなか売れなくって そこで、六本木のアマンドかなんかに布袋さんを呼び出して 音楽やらないって誘って そんでBOØWYをやって売れましたって感じの有名なサクセスストーリーですが、BOØWYは晩年 個々の個性が強くなり それぞれの活動を希望して 結構、集まりが悪くなり解散してしまったって感じですが、

歌の技術がすごい。

ソロになってからの氷室京介はやっぱ、歌が上手です。”言葉尻の 裏声でビブラートを利かしながら 伸びていく感じの声” なかなかできないです。結構、綺麗に声が伸びていく、いいですね。ラルクのハイド君もそんな感じかな~、なかなかできない声の出し方だと思いますが。そこがすごい!

ビジュアル系の先駆者的な感じ

BOØWYをやるまえの氷室京介は、小田哲郎とかと一緒に彼のバンドで彼の歌を歌っていたり いろんなプロのバンドボーカルを経験してたみたいなので さすがって感じですね。BOØWYに関しては、その頃の売り出しが得意な ビーイングの会長あたしの腕がよかったこともあったんでしょうけど、でもギターとボーカルのルックスがばっちりで 氷室京介の髪の上げ方は いまどきのビジュアル系の先駆者的な感じで 実際そうなんでしょうけど、


■BUCK-TICKの桜井君

同じ群馬の後輩で BUCK-TICKの桜井君とか ビジュアル系にしてはカナリの格好よさで やっぱ、ビジュアル系バンドの先駆者なんでしょう。氷室京介がYOSHIKI君みたく ビジュアル系のバンドのプロディースや売り出しをやってれば、インディーズレーベル作ったりとかしてれば、結構、そっちのほうが儲かったんでしょうけど・・・。氷室京介はそのへん 純粋なヴォーカリストなんでしょう。

布袋が曲 詩が氷室って感じ


■BOØWY

BOØWYのころは、布袋が曲 詩が氷室って感じで 曲も書いてたんでしょうけど ほぼ、ソロになってからは自分で作って、


■布袋 寅泰

一時シーケンサーに凝ってるってテレビかなんかで言ってましたけど なんか、いい音作る努力を日々してるって感じで すごいとか思ったりして、でも やっぱ歌が上手です。歌ってのも やっぱ、楽器と考えて どれだけいい音が出せる楽器にするか この辺考えないと・・・、 ”歌がうまいという度合いがわかないが” それは、その個人個人の知識の範疇で判断した所のもんだろうとは思うが、楽器的に考えると やっぱいい音出すヴァイオリンが高価なように 人間の声もそう判断されるべきでしょう。その道の専門家が はやりじゃなく専門的に判断して 金銭的価値をつけてもいいんじゃないかと そんな分野があってもいいんじゃないかと思うが。まっ、声楽家が技術がすごいのはわかるが 氷室京介もそれぐらいの価値だとは思いますが。

ライブでめっちゃ儲かった

でも、ソロになったころの氷室はすごかったですが、出来る限りライブをやって 1ステージ 200万ぐらいで、1年でポルシェを2台買って 個々度とばかりに勢いで 売り込んで金をもうけて いい感じでカッコウいい。でも、1ステ 200万で100回 ライブやったら 2億円ぐらいになりますが、ポルシェもピンキリですが 単純に新車で1280万のカレラを2台買っても 2500万ぐらいで まだまだめちゃ余る。すごいね・・・。ソロになったころの矢沢永吉さんもそんな感じだったと思うが、このハングリーさがロッカーのロッカーたる所以ですか・・。やっぱ、ロックンローラーとかロッカーはいつも腹をすかした狼でないと・・・。

最近の氷室京介は

■LOVER’S DAY

最近の氷室京介は、歌を歌うのをやめたってことで これも印税や何やらで 飯も食えるし、いまどきアメリカあたりの流行りで そこそこになると ロックビジネスに嫌気がさして ”音楽活動をすべてやめてしまう” 良いですね。それぐらいの潔さが 音楽業界に厚みを与える、目先の利益じゃなく 後輩に利益を譲って 後輩の厚みができると 自分は業界の大御所になる、なんとなく権威が身に着くというか。氷室京介もその道をえらんだんでしょう。でも、せっかくの歌のうまさですから 70歳ぐらいになったら、ミックやポールのように もう一度歌ったら その時は人間的に 肉体的に深みのある 厚みのある 一種年期のはいった良い楽器の音になってるかもしれません。そんな歌を 氷室京介をもう一度聞いてみたいですね。


Kyosuke Himuro’s singing skills are amazing. The falsetto vibrato that stretches upward is amazing, it’s hard to do.

Vocal of the band BOØWY

I think everyone knows that Kyosuke Himuro is the vocalist of a band called BOØWY, but Kyosuke Himuro came out of Gunma and started his career as a professional singer in Tokyo, but it didn’t sell well. It is a well-known success story that he called Hotei-san and asked him not to do music, and then he did BOØWY and it sold well. It feels like the gathering got worse and they broke up,

Singing technique is amazing.

Kyosuke Himuro, after becoming a solo singer, is really good at singing. “A voice that stretches out while using a falsetto voice with vibrato” It’s hard to do. It’s nice that your voice grows beautifully. I wonder if Hyde from Lark is like that~, I think it’s a way of making a voice that can’t be done easily. That’s amazing!

Pioneer of visual kei

Before doing BOØWY, Kyosuke Himuro sang his songs in his band with Tetsuro Oda and others, and it seems that he had experience as a vocalist in various professional bands. As for BOØWY, he was good at sales at that time, and I think he was the chairman of Being. I guess it’s true that it’s a pioneer of visual kei, but

Sakurai-kun from BUCK-TICK, who is also a junior in Gunma, is a pioneer of visual kei bands because he is cool for visual kei. If Kyosuke Himuro was like YOSHIKI, he would have made more money if he had produced and marketed a visual kei band, or had created an indie label. Kyosuke Himuro is a pure vocalist, isn’t he?

Hotei is music, poetry feels like Himuro

When I was in BOØWY, Hotei was writing songs, and poetry was like Himuro, so I guess I wrote songs too, but since I became a solo artist, I’ve mostly composed my own,

At one point, he said on TV that he was obsessed with the sequencer, but somehow it felt like he was working hard every day to make a good sound, and I thought it was amazing, but he’s really good at singing. Thinking of singing as an instrument after all, I have to think about how good it can sound… “I don’t know how good a song is,”  It’s up to the individual’s knowledge I think it’s a bit of a stretch, but if you think about it from an instrumental point of view, the human voice should be judged in the same way that a violin that produces a good sound is expensive. An expert in that field thinks that he should be able to judge professionally and give a monetary value, rather than being trendy. Wait, I know that vocalists have amazing skills, but I think that Kyosuke Himuro is also worth that much.

I made a lot of money doing live

However, Himuro was amazing when he went solo, but he did as many live shows as he could, bought two Porsches in one year for about 2 million yen per stage, and made money by selling them as if they were individual. It feels good and cool. However, if you do 100 live performances with 1 stage 2 million, he will be about 200 million yen, but even if you buy two new Carreras for 12.8 million, he will be about 25 million yen. It’s still too much. amazing···. I think Eikichi Yazawa was like that when he went solo, but is this hunger the reason why he’s a rocker’s rocker? After all, rock’n’rollers and rockers must always be hungry wolves…

Kyosuke Himuro these days

Recently, Kyosuke Himuro has stopped singing, so he can make a living from royalties and other things, and with the current trend in the United States, he’s fed up with the rock business and “quits all music activities.” It’s good. is not it. That kind of virtuosity gives depth to the music industry, and if you can pass the benefits to your juniors instead of immediate profits, you will become a mogul in the industry, and somehow you will acquire authority. Kyosuke Himuro must have chosen that path as well. But because of his great singing ability, when he turns 70, like Mick and Paul, if he sings again It may sound like a good instrument. I’d like to hear Kyosuke Himuro sing such a song again.


シェアする

  • このエントリーをはてなブックマークに追加

フォローする